BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

24.10.12

When July Become December...

assalamualaikum


hidup ni penuh dgn cabaran

antara cabaran itu ialah membuat pilihan

setiap hari kita dipaksa membuat pilihan

dari perkara yang memberi impak yang kecil,  mahupun yang besar

lepas minum buang air kecil, lepas makan buang air besar

(pemende aku merepek la syial)

aku juga, sebagai penduduk albstadt

xterlepas dr kena buat pilihan

dan akhir2 ni, byk plak pilihan berat2 yg nk kne buat

masalah pertama:

perlu ke aku beli winter jacket jack wolfskin?

+ve: org kate mmg tahan sejuk

elok sgt la tu, tambah2 aku yg duk kt albstadt ni

tempat yang mengalami musim sejuk spjg tahun, hahaha

-ve: 200 euro bai 

lari bajet aku nk simpan duit wat kawen, adoyai

masalah pertama a): 

beli on9 ke beli kat kedai?

kalau beli on9,

 +ve: xde tenaga perlu dihabiskan, 

hanya 1 J diperlukan utk isi alamat dan meng'klik2'

-ve: kalau xmuat/tlebih besar/dlm internet lebih indah dr rupa, payah nk tukar balik

nk kne r├╝cksendung, n bla3, susoh, susoh

masalah kedua dan terbesar:

patutkah aku gi uk krismas ni?

kalau ya,

+ve: tercapailah planning aku 

dan aku sememangnya xsuka melanggar plan

-ve: kwn aku baru shj balik bcuti

harga tiket dh mhl (tp aku boleh tolerate je sbnarnye)

xbrp selesa dgn bbrp org

dan3, chelsea xmain kat stamford bridge mse tu, uhuk2

masalah kalau ya a)

pergi dgn apa?

kalau naik tren, +ve: dpt lalu laluan keretapi bwh laut

xpyh imegresen, yeay!

-ve: memakan masa yg lama

kne naik kt stuttgart pukul 3 pg, ko gile ke, KO GILE KE?!

kalau naik plane, +ve: cepat

-ve: imegresen, yucks!

masalah kedua a)

kalau xpegi uk, nk pegi mana?

bbrp cdgn:

1. greece, turki dan jordan, +ve: as fun as you wish

-ve: require detail, careful and meticulous planning, kalo x, habes, habesss

konfem ratus ribunye abis duit

2. austria (alps), +ve: dkat, murah, main ski

-ve: xde org bminat 

3. latvia, lithuania, +ve: menambah koleksi lawatan ke negara2 rare

-ve: xde org nk ikut, kesusahan bahasa

4. jelajah jerman, +ve: boleh lawat tpt2 best kt negara sdiri dulu 

dan bbangga dgnnya

no problem on communication skill

-ve: blum propose kat sape2 lg, tp kalu propose, ade yg minat kot

5. hibernasi semata2 kat albstadt, +ve: xde arus duit keluar diperuntukkan

-ve: menderita kebosanan yg terhamat sgt

tiada pengalaman bertambah, cuma badan bertambah beku

masalah ketiga dan peribadi (berlatarkan lagu jiwang yg anda suka),

haruskah aku terus mencintainya?

biar aku simpan sdiri la ni, 

igt nk tulis, tp ade org bce la plak, hmppphh

bagaimana nak menghadapi berbagai2 persoalan yang datang ni?

fikiran berkecamuk, rasa nk mengamuk,akhirnya bwg yg ditumbuk

apabila berlaku dtgnya masalah memilih ni, 

islam yg mbawa pelbagai penyelesaian dan peleraian masalah dunia ini

mengajar kita untuk beristikharah

tunaikanlah solat istikharah

solat istikharah ni bukan utk pilih psgn je

tp sbg cara kita mendapatkan petunjuk dlm membuat pilihan yg terbaik

pilihan yg mendekatkan kita dgn Allah

dan sememangnya Allahlah yg mengetahui apa yg tbaik utk kita

dulu pnah ade mslh jugak, lpas tu bila ada kwn suruh buat solat istikharah

terkedu dan terkesima aku 

terima kasih kpd kawan itu :)

tu lah, kdg2 tlalu asyik dgn dunia

sampai kita terlupa yang kita ada Allah

padahal semua dlm dunia ni dtg drpdNya

maka padaNya jugalah terletaknya penyelesaian masalah itu

dgn ini, aku menyeru rakan2 yg (masih, terima kasih!) membaca blog ini,

tunaikanlah solat istikharah kalau ada masalah2 duniawi ni, apatah lagi ukhrawi

mintalah semoga Allah memberikan kita penyelesaian yang mendekatkan kte kpdNya

kdg2, mungkin org ttanya2, mcm mana tanda pilihan mana yg baik utk kta?

dgn menaqalkan drpd ust azhar,

apabila kte fikir ttg A, hati kte jd resah

tp apabila kte fikir ttg B, kte rse sdap dan selesa

maka B lah jawapannya

ok, sampai tu dulu

semoga2, ada jugak manfaat skit

mlm ni nk tgk borussia dortmund lwn real madrid

aku nk dortmund menang! hahaha

owkayh, till then

assalamualaikum 





0 orang telah berkata....: