BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

4.8.10

Mak Ayah

bismillahirrahirrahmanirrahim



dulu aku mintak ngn mak aku nk bwk kete



biar senang, nnt xpyh doh mak gi mari gi mari amik aku



jd, bile dh bwk kete, kne buktikanlah yg aku akan balik umah



aku takut mak aku terasa



"dulu kate bwk kete senang nk balik umah



xyah susah ke mak ayah



tp lening buleh bwk kete xbalik2 plok"



ntah la knape,



aku takut sgt mak aku terasa hati dgn aku



sbb mak aku sensitif



dan mak aku jenis test org (ala2 ms lin)



semalam adik aku (din) masuk wad



sbb batuk berdarah



mase aku balik ptg td, mak aku pun baru balik dr jenguk ye



pastu mak aku plok mcm nk demam



mane xnye, kerja kt skoloh lagi, kerja kt rumah lagi



ni tambah lagi nudin sakit, lagi la parok



aku balik tgk kt sink penuh pinggan



aduhhh, sebak rse tgk



kalu aku xbalik mcm mane lah,



dh la mak nk demam, pinggan bertambun kt sink



sampah lagi ade, ishk2




kat rumoh aku lening ade 5 org je,



mak ayah, kimi wajihah nge izzah



kimi nge wajihah tu sah2 dah xleh nk tlg, kecik agi



tinggal izzah sorg je la,



kalu aku xbalik, aduhh, siannye ke mak ayah



aku pun tpikir



nnt kalu fly, sape je la agi tinggal kt umah


mse tu mesti ipah tgh u


din pun abis dh jugok skoloh


izzah maybe msuk asrama



aduhhh, sayunye fikir



mak ayah dulu jage anak



sapa nyamuk pun xwi ketik



pahtu besar anak tinggal mak ayah



aduhh, nyaknyenye (nyaknye=kesian)



bile fikir gtu, rse xmoh fly pun ade



gane lah ade org buleh tinggal mak ayah rumah org tua



ya Allah, peliharalah mak ayah ku



mcm mana mereka memelihara aku semasa kecil



mcm mana mereka dulu xmoh aku sakit,



jgnlah engkau sakiti mereka dgn azabMu ya Allah!



mcm mana mereka membesarkan aku dgn penuh kasih syg,



kasihilah mereka dgn sepenuh rahmatMu ya Allah!



masukkanlah mereka dalam golongan yg Kau redhai



aminnnn~



17: 23



T_T




"din masuk wad...dan dia gembira"


"sori post emo skit, wasilah nk luahkan ape yg tpendam"



"ayah dan ibu - sudirman"

8 orang telah berkata....:

a.N.A said...

amin.........

mudh2n kita dijauhkan dan dilindungi daripada menjadi anak yg derhaka.. na'uzubillah

wala' said...

kim salam
lama tak dengar khabar...

ainazirah said...

konklusi.. baliklah rumah selalu (klu tu antare yg termampu utk dibuat)

Annas Alias said...

nad

insya-Allah, sama2 jd anak soleh dan solehah yg menyumbang pahala utk mereka

naim

insya-Allah, mak ayah aku pun lame dh xdgr khabar mu. cepat skit balik msia, hehe

aisyah

erm, thx 4 da advice. first time org galakkan suh balik umah, huhu, harap2 dilapangkan masa...

wana said...

btol tuh... sementara ad kemudahan (rumah dekat) n kesempatan (xfly lgi) blik lah rmah slalu..

p/s: ko ad kete eh???hurmmm (*pkir2)

223 said...

wana

insya-Allah, ni kat umah la skang, huhu.

bukan kete aku, kete ayah aku

nurul nazierah rosman said...

conclusion : xyah fly :D
haha..kejam x..
selamat mnyambut Ramadhan :)

Annas Alias said...

nazierah

ahaha, mane boleh, mak suh fly, huhu

selamat juga~