BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

7.1.10

SusahSabarSenangSyukur

bismillahirrahmanirrahim

antara salah satu tujuan aku buat blog ialah
supaya kwn2 yg xsempat/mls nk contact aku
tau serba sedikit camne perkembangan study aku kat sini
dan, disbbkan xde blog private nk letak2 markah
aku letak markah aku kt sini jer la
lagipun, firman Allah dlm surah Adh-Dhuhaa, ayat 11, maksudnya:
"adapun dgn nikmat tuhanmu, sebar2kanlah (dgn bersyukur)"
jd, serba sedikit ttg program aku A-level jerman,
kitorg amik 4 subjek a-level iaitu
fizik, kimia, mekanik & matematik dikire skali
2 subjek bahasa iaitu english dan jerman
english tu peksenye ialah AS (Advanced Subsidiary)
dan jerman plak peksenye
AS dan DSH (Deutsche Sprachprufung fur den Hochschulzugang. best x bunyinye?)
dan of kos, IS (islamic studies)
jd, nk citer psl a-level je sket
utk a-level ni, pembahagian markah ialah seperti berikut
40-49 = 1E
50-59 = 2D
60-69 = 3C
70-79 = 4B
80-100= 5A
haaaa....
jd, cut-off point yg ditetapkan oleh jpa utk pelajar ALG fly ialah 9 kalu xsilap
bermakna sekurang2nye 3C dlm setiap subjek
(xleh 2 subjek dpt 5A, lagi satu 0, huhu, xbleh2)
walaubagaimanapun, oleh sbb pihak intec nk memastikan kitorg konsisten/selamat,
pihak intec wajibkan dpt 10 bg setiap pekse, kalu x kne pendengaran akademik, haha
jd, markah pekse utk sem 1
fizik: 78.5 = 4B
k1=51/70
k3=62/70
kimia: 70.1 = 4B (huh, sket gi nk jatuh 3C)
final sem = 53.3/80
test= 16.8/20
mech&math: 96 = 5A
mech = 72/75
math = 75/75
(math tu klas aku leby kurg sparuh dpt 75. so, aku xde la outstanding)
jd, overall, markah subjek a-level = 13/15
Alhamdulillah......
harus diingat, markah ni x pasti lagi
markah sbnar akan dibgtau lpas vaidation date iaitu 14/1
so, nnt update lagi markah subjek len, insya-Allah
utk sem 2 ni plak, xbyk mende berubah
jadual still sama, hari2 start kul 8 balik kul 4 kecuali jumaat
klas pun kt situ lagi la,
lecturer pun, syukur sgt2 xtukar,
harap2 sem 2 ni dpt capai kputusan yg lbih bak dr sblumni, insya-Allah
senior kate, budak ALG, sem yg best sem 2 ngn 5 la
sbbnye sem 1 tu nk stabilkan diri,
sem 3 ade AS english ngn jerman,
sem 4 plak a-level
jd, sem ni xde pape, dlm best2 tu, harap2 xleka dan lalai, huhu
kpd kwn2 yg result tu cm kurang sket,
byk2kan bersabar, pasti ade hikmahnya
mana tau kot2 kalau skarang result bagus, sem ni kite jd kurang blaja?
mane tau Allah bg result cmtu nk elakkan kita dr riak?
mungkin result kita x elok sbb hubungan kita dgn Allah pun xseberapa
dan kalau kita dh usaha, tp xberapa nampak hasilnya,
igtlah, sesungguhnya Allah tahu ape yg terbaik utk hambaNya...
dan mana yg dpt elok tu, igtlah, kejayaan dtg dr Allah, bukan usaha kita
byk2kanlah bersyukur...
sampai situ dulu, assalamualaikum
"my feeling was like Torres when scoring against Aston Villa"

2 orang telah berkata....:

Anonymous said...

weh.. caner nak terer gle3 math???

u-know-who

Annas Alias said...

sori lambat bls..

aku andaikan ko budak a-level sbb ko tanye aku yg amik a-level.

1. mengikut kate lec math aku, math bukan stakat buat latihan, tp kne gak bagi perhatian kt cth dlm buku tuh sbb cth yg diberi tu kdg2 merangkumi pelbagai aspek masalah.

2. kalu ikut aku, bykkan buat latihan. kalu xphm, tanye lec. phm tu sgt penting...

3. bykkan doa. yg bg kefahaman tu Allah. igt, kejayaan itu dtg dr Allah, begitu juga kegagalan...

i'm-not-sure-who. haha