BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

16.8.09

Meminta Pendapat Kamu Semua (Ahh, Akhirnya, Tajuk Dalam Bahasa Melayu)

bismillahirrahmanirrahim

pg td aku bgn (of kos la aku bgn, kalu x aku tgh tido agi la skang)
lpas subuh, aku sambung lord edgware dies yg x abes agi baca
haha, yg lawaknya, aku tertido mase bace novel tu
(hurm, lpas subuh, biasa r....bg aku)
dan aku mimpi mase tido, citer detektif gak, huhu
ape yg aku nk bgtaunye
lpas bgn tido, aku nek moto pegi kedai kjap
(aku xde lesen lagi, lalala~)
masa lalu kedai tu, nampak segerombolan manusia
berkumpul kat tepi pdg permainan kat situ
ada ala2 demonstrasi gak r, tp dlm skala yg kecik
sbnanye, kat tepi pdg tu nk dibina sebuah kuil
dan masalah yg timbul ialah...
org2 surau kat kwsn perumahan aku ni menentang pembinaan kuil tu
ape yg aku konpius skarang ni
sbnanye boleh ke tindakan diorg tu utk membantah pembinaan kuil tu?
aku pun pning tgk mende ni
sampai ade yg wat grafiti kutuk2 agama kat pagar pembinaan tu
disbbkan aku ni x berilmu mana,
aku nk jugak la minx pdpt korg di luar sana
ttg hal ni
ade org kata, kalau jumlah diorg sikit, baik xyah buat
kalu kat kwsn perumahan aku ni, ade jugak r kira 30%
so, patutkah umat islam di kwsn perumahan sek 23,...
MEMBANTAH atau MEMBIARKAN pembinaan kuil di sini?
kalu kne bantah, aku tlg ikut gak demonstrasi tu, hehehe
dan mintak kerjasama korg
sama2 kita doakan pagi rabu 19/8 ni
agar Allah turunkan rahmatnya dlm bentuk hujan lebat
hehehe
harap kamu seme bersiap2 utk ramadhan mendtg
jgn biarkan sesaat berlalu dlm ramadhan tanpa diisi dgn ibadah
insya-Allah, moga diberi kekuatan kpd kita
agar matlamat puasa utk membentuk insan bertaqwa tercapai tahun ini
sampai situ dulu,
assalamualaikum

2 orang telah berkata....:

Anonymous said...

ah pikir banyak watpe..stakat 30% gi ah sembahyang kat tmpat len..bukannye diorang sembahyang tiap2 ari un smpai nak wat kuil

ainazirah said...

x dapek den nk nolong tuh..

klu imagine umat Islam ade 30% kat 1 kawasan pastu nk wat surau/masjid?
(ok.. x seswai kot analogi tuh.. kte smayang tiap2 ary..kensel2)

so, no komen.. tanyerla org2 yg pakar~

p/s: tp klu smpi hine2 agame uh.. itu suda melampau.. nk ke klu org hine Islam?