BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

2.12.09

02.12.2008

bismillahirrahmanirrahim

(post diiringi lagu empty oleh the click five)
arini 2/12/2009
dlm xsedar, dah setahun aku tinggalkan kisas
igt2 balik masa kt kisas, terase sayu betul hati ni
nampak cm tipikal je ayat, tp deep inside, i really mean it
byk bende yg aku patut dpt kt kisas
tp, xbyk yg aku betul2 amik
aku xtau nk kate cmne
tp perjalanan aku kt kisas
mcm org yg lalu sebatang jln
yg tepi jln tu penuh dgn emas
tp aku xperasan yg tongkol2 kuning tepi jln tu adalah emas
bila dh nk sampai kat hujung jln, barulah aku perasan
bende kuning tu adalah emas yg berharga
tp jln ni istimewa, bila dh lalu, dh xboleh patah balik
jdlah aku org yg rugi, dpt ambik sikit je emas tu
aku xmcm kwn2 aku yg lain, cepat sedar
dpt ambik byk drpd 'emas2' tu
ntahla, sampai skarang pun, kalau aku knang2 balik,
mmg rase menyesal sesangat
tp nk buat mcm mane, mase yg lpas xkan kembali
haihh..
xtau lah
ape2pun, aku sgt2 bersyukur dpt masuk kisas
kdg2 bila tgk remaja2 kt luar nih
yg mungkin kurang didikan agamanya
yg perangai kurang senonoh
aku rase untung sgt2, sbb walaupun aku sendiri pun xbaik
sekurang2nye x terjebak teruk dgn gejala2 sosial luar ni
alhamdulillah
dan lpas setahun kluar kisas
yg dh pasti perlu difikirkan balik
adekah kita masih buat ape yg kita buat di kisas dulu??
adekah kita masih beramal dgn amal yg kita buat di kisas dulu??
adekah kita masih pakai ape yg kita pakai di kisas dulu??
baca al-mulk sblum tidur,
ma'thurat pagi petang,
pakai serban mase sembahyang,
beri salam jumpe kwn2,
sembahyang berjemaah di awal waktu,
pergi ke majlis2 ilmu,
tundukkan pandangan
dan lain2 lagilah
masih istiqamahkah kita ni?
takut2 nnt kt akhirat Allah tanya
dulu kita amal apa yg kita buat kt kisas
knape bila keluar x amalkan?
takut2 nnt dituduh beramal kt kisas dulu sbb senior suruh
bukan sbb ikhlas
mcm mane nk jwb
cukup la sekadar ni kot
utk renungan diri kita bersama
utk renungan diriku sendiri yg hina ini
moga2 beri manfaat, insya-Allah
btw, bila terigt kisas, aku suke dgr lagu empty
sbb mlm terakhir kat kisas, bila aku lalu bilik2,
hampir semua bilik dh kosong, org dh balik
lagipun, mood lagu tu agak kne dgn mood nk tinggalkan kisas
huhu
ayuhlah sahabat2 yg kukasihi, marilah kita cuba sedaya-upaya
amalkan balik ape yg kita amal kt kisas dulu
aku sendiri pun xmampu nk buat semua
tp dlm mujahadah, yg penting ialah lawan, bukannya menang
timbulkan niat dan azam, insya-Allah Allah tolong dlm melakukan
aku rindu sgt masa2 kat kisas dgn kwn2 dulu
waaa! nk balik balik, haha
wuwuwu~ sebak la plak, haha
tu je kot setakat ni, huhu
assalamualaikum
"at this time last year, i cried like never before..."

5 orang telah berkata....:

luqman said...

thanx annas,bile aku bc blog ko..tetiba aku termuhasabah sendiri secara xlangsung menginsafkan driku yg lagho ini..
sm2la kita istiqamah..
insya allah..

Farah M.N said...

it's a part of ur life. wateva it is,, life goes on. n u chose the best way u want to. all da best,, my fwen.

awe said...

yup..
mutiara2..emas2..
erm..
bile difikirkan balik..
aku sgt bersyukur
sbb even kdg2 aku buat benda bodoh..
tp sebab ada basic agama..
aku jd kuat balik
dan aku tahu apa yg perlu aku buat
aku tahu pd siapa aku perlu mengadu
aku tahu apa yg salah apa yg tidak

rindu kisas juge
rindu kwn2 yg caring juge
;(

Annas Alias said...

luqman

welcome luqman. aku buat ni utk diri aku gak. erm, sama2 kita istiqamah, insya-Allah.

thx 4 reading luqman, xsangke ko dtg blog aku, hihihi.

farah

can't deny that that one. all the best 2 u too.

awe

erm,cara bersyukur tu la kita kne usaha utk teruskan ape yg kita buat dulu, kalau xbyk pun, skit.

rindu diorg jugak...

Annas Alias said...

luqman

welcome luqman. aku buat ni utk diri aku gak. erm, sama2 kita istiqamah, insya-Allah.

thx 4 reading luqman, xsangke ko dtg blog aku, hihihi.

farah

can't deny that that one. all the best 2 u too.

awe

erm,cara bersyukur tu la kita kne usaha utk teruskan ape yg kita buat dulu, kalau xbyk pun, skit.

rindu diorg jugak...